Mitt Liv Som Annie: Kapitel 1

Som alla dagar går jag upp och sätter på mig kläderna och gör mig redo för skolan. Jag heter själv Annie och har en mamma och pappa som alla barn, så har jag en bror som heter Marcus som är 6 år.

 

När jag äntligen kommer till skolan, efter att ha tjatat på Marcus att han ska gå till dagis, väntar mina kompisar Lisa och Emelie utanför dörren in till skolan.

 

-  Hej, vad har du gjort i helgen då Annie? frågade Lisa.

 

-  Ja inte så mycket suttit vid datorn och varit med er såklart, vad har ni själva gjort?

 

-  ungefär samma sak, eller hur Emelie?”

 

Emelie nickar instämmande. Vi går in till vår första lektion och mitt sämsta ämne, engelska. Det är alltid stökigt i klassen, den värsta klassen i skolan, och ni kan ju tänka er hur det är, nästan alla har tuggummi, killarna skickar lappar till varandra och snackar om tjejer hela tiden och vi tjejer pratar och skickar sms medan Helena vår lärare försöker få tyst på klassen så gått det går. Så är det varje dag på skolan och det spelar ingen roll vem som är läraren, det är nog bara jag i hela klassen som försöker få lite högre betyg än IG. Så är det på vår skola. Efter engelska lektionen så går Emelie, Lisa och jag till våra skåp vi har nästan skåpen bredvid varandra och ska ta ut våra böcker till nästa lektion,

 

-  vi har SO nu va? frågade Emelie.

 

-  japp, det har vi. sa jag.

 

-  vad ska ni göra i eftermiddag då? frågade Lisa

 

-  jag har inget och göra, kan vi tre inte vara en stund då ? svarade jag,

 

-  javisst sa Emelie och Lisa i kör.

 

 

 

 

Efter skolan gick vi hem till mig och kollade på mina gamla bilder på när jag var liten.

 

-   Men va gullig du var, vart var ni ? Sa Emelie

 

Kortet föreställde mig när jag var 5 år och mamma och jag står och kollar ut över stranden på Kreta.

 

-  det är på Kreta för 8 år sedan”

 

-  Jaha, gulligt” sa Emelie.

 

Jag hör då mamma och pappa stå och tjafsa i köket

 

-  nej, inte nu igen. sa jag lågt.

 

-  det är dina föräldrar igen va? sa Lisa

 

-  ja, dom tjafsar rätt mycket nu för tiden jag får hoppas att det inte leder till något dåligt.

 

Säger jag och börjar direkt prata om något helt annat

 

-  någon som är hungrig?

 

-   ja verkligen sa Emelie.

 

-   det skulle vara gått sa  Lisa.

 

Jag går ut till köket där mamma och pappa står och grabbar och pappa säger plötsligt

 

-          jag vill att du flyttar här ifrån.

 

-          va pappa va säger du, ni får inte skiljas inte än

 

-          gumman det här är mellan mig och pappa, Lars jag flyttar imorgon, och Annie och Marcus följer med mig. sa mamma.

 

 

Pappa gick iväg in mot vardagsrummet tyst som ett bevis på att mamma kan ta med oss. Jag hör att tv:n sätts på och jag går in till mitt rum gråtande och Emelie och Lisa kommer störtande mot mig och sätter mig på sängen. Tre timmar senare har mamma och pappa inte sagt ett ord till varandra och mamma packar väskan och Emelie har och Lisa var tvungna att gå hem för att det skulle äta lunch. Jag hämtade Marcus från dagis och säger ingenting om det som har hänt till honom, när jag kommer hem berättar mamma vad som har hänt och jag hör hur han skriver av ovilja att flytta, men han ger sedan upp när han förstår att det inte kommer leda någonstans hur mycket han än tjatar. Jag går iväg och packar väskan jag och efter en stund fick jag veta av mamma att vi kommer åka till mormor som bor i Kungsbacka som ligger i Göteborg.

 

Jag kom just då på vem jag skulle kunna träffa och längtade förfärligt mycket för att åka dit

 

5 Kommentarer och jag skriver mer ! ;)


Kommentarer
Anonym

Skriv mer! ;)

2011-12-22 21:00:44
Anonym

Skriv mer

2011-12-22 21:30:55
Anonym

MUMS! -.-

2012-04-11 10:16:17

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!