Mitt Liv Som Annie: Kapitel 2

Blev ett kortare kapitel, men den här gången förväntar jag mig lite mer komentarer ! ;)


 

Jag vaknade runt 7 av att mamma väckte mig och Marcus var redan nere och åt frukost. Jag klädde på mig och ställde ned väskan vid dörren. Under frukosten var det så tyst att man nästan kunde ta på det och sedan drog vi iväg från lilla Örebro till den stora staden Göteborg. Efter ungefär 4:ra timmars åkande så var vi nästan framme det var februari och det låg fortfarande lite snö kvar på vägen.

 

Tillslut var vi framme i Kungsbacka och Marcus och jag klev ur bilen. Jag var så himla glad på något sätt för att vi äntligen var framme. Jag frågade vilket hus mormor bodde i, det var minst 5 år sedan jag var hos henne, det har alltid varit hon som kommit till oss, när det var något speciellt.

 

Jag gick gick igenom hela gatan och kollade efter om det stod "Munther" någonstans på brevlådan och tillslut, utan för ett blå/grått hus med röda dörrar hattade jag det rätta namnet. Han bodde bara ett hus imällan oss. Lyckan spred sig som ett fyrvärkeri genom hela kroppen.

 

När mamma, jag och Marcus äntligen funnit oss till rätta hos mormor så gick jag ut en sväng tänkte kolla hur det såg ut i området.

 

Jag gick ut och jag hann knappt 10 meter fören jag såg, den där underbara killen med sina svarta kängor, gråa käpps och hans underbara leende.

 

-          Nemen halloj, är det inte Annie som skulle bo hos Ann-Marie?

 

-          Jo, det är väl det, hur kunde du veta det förresten?

 

 

Jag märkte direkt hur dryg jag låtit och kollade ner på backen medans jag lekte lite  med fötterna.

 

-          Hon brukar komma över till oss och prata lite ibland.

 

-          Jaha, okej. Men jag måste nog gå nu jag ska gå och handla lite småsaker.

 

-          Okej, men vi ses väl senare då.

 

-          Ja, hejdå så länge.

 

-          Hejhej.

 

Jag hörde när han stängde dörren bakom sig och jag började sakta gå om kring i parken utanför. Jag kände hur värmen trädde fram och jag ville bara springa tillbaka och prata med honom igen.

När jag kom in till mormor kom hon fram till mig och sa

-         Har du träffat den trevlige Ulrik Munther som bor ett hus här ifrån?

-         Ja det har jag.

-         Du vet jag brukar fira midsommar, nyår och jul med deras familj.

-         Okej va kul !

 

Jag blev så det finns inga ord hur glad jag blev efter att mormor hade sagt det. Jag log och gick och packade upp mina saker och fixade i ordning rummet som Marcus och jag skulle dela på. Efter det var det lunch, därefter fredags mys med film och chipps.


Kommentarer
Anonym

vill läsa meeeer! :D

2011-12-22 22:12:53
vactoria

vad bra! vill läsa mer :)

2011-12-22 23:34:14
Far

Inte illa alls, men, som vanligt, en hel del stavfel. Fantasin är det då rakt inget fel på.

2011-12-23 09:27:11

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!