Mitt Liv Som Annie: Kapitel 3 del 1

 

Jag vaknade på morgonen av att mormor ropade på att frukosten var färdig. Jag kliver upp sätter på mig ett linne och ett par mjukis byxor lite slarvigt och springer ned till köket där allt står framdukat. Jag ser att alla redan börjat äta och jag sätter mig tyst på stolen och tar en macka.

-          Vad ska du göra idag mamma?  Frågade jag.

 

-          Jag ska hjälpa mormor att städa, och Marcus kommer nig hjälpa till.

 

-          Okej. Sa jag besviket.

 

Nu när jag äntligen kommit till Göteborg ville jag gärna göra någonting roligt med familjen. Men jag får väl gå runt själv.

 

Just när jag sitter i tankar om vad jag ska göra, så ringer det på dörren, mamma kollar på mig. Jag går sakta iväg till dörren. Jag öppnar, och gissa vem som står där, jo Ulrik, med sitt strålande och perfekta leende och kollar rakt in med sina blågröna ögon rakt i mina blå.

 

-   Vill du hänga med till Nordstan, det är en galleria, ville inte gå själv så jag

tänkte...

 

Jag avbröt honom.

 

-          Såklart jag vill, ska bara byta om så kommer jag, du kan komma in så länge.

 

Jag gick in på Marcus och mitt rum, vad det egentligen som hände, ska jag verkligen få gå runt på en shopping tur med självaste Ulrik Munther. Jag måste drömma.

Var den bra/dålig, del 2 kommer lite senare ;)



Kommentarer
emma

jättefin blogg gillar historien här va! ;D när kommer del 2 ut?? längtar :)

2011-12-23 18:52:17

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!