Mitt Liv Som Annie: Kapitel 3 del 2

 

Jag tog på mig ett vitt linne och en blå, röd och vit randig kofta, och ett par svarta smala jeans. Jag var på väg till ytterdörren då jag hör Ulrik skatta, det där underbara skrattet som man känner igen vart man än är. Han var i köket, mormor och han pratade. De satt vid bordet, jag stod vid dörröppningen, helt tyst, och bara kollade på dom.

 

-          Kom då Annie, stå inte där och se osäker ut. Sa mormor.

 

Jag gick in till köket och satte mig bredvid mormor och Ulrik satt precis framför mig.

 

-          Ann-Marie är det okej om Annie följer med mig till Nordstan några timmar?

 

-          Såklart det är, gå ni bara, ha så kul.

 

Inombords kramade jag om mormor så hårt jag kunde. Jag kände att den här dagen kommer bli toppen.

 

 

Jag gick ut till ytterdörren och tog på mig en vit fluffig jacka, mina röda converse och min svarta lilla väska. Jag såg inte klok ut men jag hade inget annat att välja på, men det skulle det nog kunna bli ändring på nu när vi ska till Nordstan.

 

Ulrik och jag gick ut till deras silvriga lilla bil, hans mamma var redan klar och satt i bilen vi gick in och Ulrik satte sig i baksätet med bredvid mig.

 

-          Så har du aldrig varit i Göteborg förut? Frågade han.

 

-          Jo en gång förut för fem år sedan med mina kusiner då vi åkte till Liseberg.

 

-          Jaha, men då kanske jag kan visa dig några andra ställen i Göteborg, om du vill alltså.

 

-          Menar du det.

 

-          Såklart.

 

Jag visste inte riktigt hur jag skulle ta det här, ville verkligen Ulrik vara med mig i och gå stora Göteborg? Ja tydligen. Det kan inte bli mycket bättre än såhär.

 

Juste vad kommer Lisa och Emelie säga, hur kommer det reagera, jag blev orolig.

Ulrik kollade på mig.

 

-          Vad är det, du ser orolig ut.

 

-          Jag är bara lite orolig för hur mina kompisar har det i Örebro. Sa jag.

 

Efter en stund stannade vi jag och Ulrik klev ut ur bilen. Jag stod där som ett fån och kollade upp på den röda skylten som satt på det enorma huset ”Nordstan” stod det.

 

-          Kommer du? Fråga han snällt och kollade in i mina ögon.

 

-          Ja, jag är på väg. Sa jag lite skämtsamt.

 

Vi gick in till gallerian som var mer än enorm inuti. Jag kollade i min plånbok.

Jag hittade 2000 kr som jag hade sparat ihop till någon dag jag behövde dom.

 

Ulrik tog av sig sin gråa basker och kollade på mig.

 

-          Ska vi gå och kolla om man kan köpa en till sån här?

 

Sa han och kollade på baskern. Han började skratta lågt, så bara jag kunde höra det.

 

-          Javisst, kom så letar vi.

 

Vi kollade alla butiker men vi hittade inte den vi tycke var bäst så han fick ha kvar sin gråa basker en tid till. Det ända jag köpte som jag tyckte jag behövde var två vita linnen och vit klänning som jag bara tyckte var fin och Ulrik tyckte också den passade.

 

Jag kollade på mobilen det stod 16:30. Ulrik kollade på mig.

 

-          Ska vi ta något att äta?

 

-          Ja, men vart? Sa jag och kollade runt.

 

-          Pizza hut?

 

-          Okej.

 

Vi gick in och Ulrik se vilken pizza vi ville ha, och att vi skulle gärna vilja att den var uppdelad på två tallrikar.

 

 

Vi satte oss ned, och Ulrik tog upp sin mobil. Jag tog upp min och började knappa på skärmen fast att jag inte gjorde något med den. Jag kollade upp på Ulrik.

 

-          Det här kanske låter lite barnsligt, men kan jag få ditt nummer? Mumlade jag.

 

-          Javisst.

 

Jag gick in på ”skapa ny kontakt” skrev ”Ulrik Munther<3” och hans mobilnummer under.

 

Vi fick pizzan och vi snaskade i oss den rätt så fort. När vi var klara gick vi iväg till Espresso house och köpte oss varsin kaffe. Jag kollade än en gång på min mobil nu var kl. 17:45 och det skulle snart stängas.

 

-          Ska jag ringa mamma och säga att hon ska skjutsa hem oss?

-          Okej.

 

Han ringde sin mamma och hon kom på direkten. Jag satte mig ännu en gång i baksätet med Ulrik. Jag lade handen bredvid mig. Plötsligt kände jag något varmt och mjukt ovanpå och jag kände hur det rusade i kroppen. Det var Ulriks hand som omslöt min. Jag kollade upp, han log, jag log, vi kollade ned. Men handen omslöt fortfarande min och det gjorde den hela resan hem.

 

Kommentera!... Vad tycker ni ska hända i nästa kapitel?!


Kommentarer
victoria

jätte bra!

2011-12-23 23:39:03
Ellen

Den är jätte bra! Sluta inte skriva!

Det

N kan handla om att de träffas igen och sen kysser dom varann för första gg!

2011-12-31 16:11:30
Ulrik Munther noveller

Hejdu! Kolla gärna in min nya novell-blogg med Ulrik Munther :D FÖrsta kapitlet ligger ute nu :)
Ha de!

Svar: visst. Ha det du med :)
Linn och Amanda

2012-06-29 14:24:26
URL: http://novellerulrikmunther.webblogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!